söndag 1 februari 2009

Vilja men inte kunna, del 2

Den bittra sanningen; Alcoholfritt rödvin smakar trist saft (jag har provat). Och det är berusningen jag vill åt. Mögelostar går säkert bra att äta, men är mycket godare tillsammans med rödvin. Och nån cigg blir det inte tal om. Jag vill inte röka ut bebisen i förtid.

Jag misstänker att det det handlar om egentligen är min omognad och längtan efter att göra något förbjudet och farligt. Jag skulle lika gärna kunna skriva:

Jag längtar efter att ligga med okända män, minst 30 stycken på raken, röka harsch och dricka t-sprit. (Fast det vill jag inte, för då blir man bara öm i musen, seg i kolan och blind)

Men Anna-Karin är jordens goaste som försökte pigga upp mig med fina tips och trix. Det är bara jag som är en otacksam, odräglig (samt förkyld) och lätt rubbad kvinna som sen hon var 18 år haft åldernojja och prestationsångest.

Inga kommentarer: