onsdag 4 februari 2009

v 20 +1

Nu är jag more och less halvvägs. När som helst (kan ju inte veta exakt när) kan jag vara närmare förlossning än befruktning. Very nice.

Jag har lärt mig mycket under den här tiden. Här är ett urval:

-Jag kommer aldrig mer att påpeka att någons mage är ovanligt stor/liten. (Vad fan vet jag om det!)

-Jag kommer alltid att visa hur glad jag blir när någon berättar att de ska ha barn, och om jag inte är överaskad kommer jag låtsas att jag är det och inte säga att jag misstänkt det .
(Man vill överaska!)

-Att vara gravid är ingen dans på rosor och man måste inte vara lycklig och glad hela tiden.
(Man ska inte romantisera graviditet, det kan vara sjukt jobbigt!)

Jag ser framemot fler kloka lärdomar. Fast helst skulle jag vilja flyta på rosa moln from nu tills den dag jag somnar in med barn och barnbarn vid min sida om en sissådär 70 år.

Inga kommentarer: