torsdag 12 februari 2009

I got myself a karatekid

Vi var hos barnmoskan igår på '20 veckor besöket'. Min kollega S hade fått lyssna på barnet hjärtslag, men det var tydligen inte landstingets rutin för det blev inget sånt för oss. Ingen större fara, men det är klart man hade velat får höra dess hjärta. Alla livstecken är roliga. Eller ja. På kvällen igår var det som att bebisen tyckte lite synd om mig för att jag inte fått höra den för den hade dansshow i magen vid läggdags. Jag låg och läste och varje gång jag skrattade (ska berätta om boken jag läser strax) så fick den fart och körde ett steppnummer mot alla möjliga delar av magen. J kunde tydligt känna många dunsar genom huden på magen! Jättekul. Ett tag. Sen kände jag att 'nu får du sova lite' för jag kunde tillslut inte slappna av och somna pga av musikalen i magen.
Jag tror att bebisen kommer att bli något av följande:
-Boxare
-Steppdansör
-Karatekid
-Ultime fighting champion
-Musikalartist

Inga kommentarer: