torsdag 8 januari 2009

Blandade tankar

Nu är jag tillbaka. Magen har blivit lite större och, jag inbillar mig, lite mindre flebbig. Illamåendet håller sig på avstånd. Jag börjar få tillbaka lite ork och lust att träffa folk. HURRA! Semesterna var som det var, med stor besvikelse på kryssningen med Royal Caribeian (ÅK INTE) och familjebråk. Lite Norén jul ändå borta i Florida, hahaha! Men all in all var det skönt. Jag älskar verkligen värme, jag hade inget problem med den trots att jag var illamående lite till och från. Jag älskar att kunna gå omkring i bikini och stor tunika, smörja in mig och bli brun. Jag älskar att vara så länge i solen att man på kvällen tycker att det är ok att den går ner över havet, där delfiner och pelikaner jagar småfisk. Ja. Semester är bra. Men det är konstigt att tänka att jag nu kommer en helt ny typ av semester. Att jag kanske inte vill åka själv med J. Jag kanske vill åka ner till Mallorca på familjecharter (och förmodligen krama om hela Bamseklubben för att de finns). Jag undrar så hur jag kommer bli. Kommer jag fortsätta vara ego? Eller kommer jag bli mer den där självuppoffrande väna modern som Carl-Bertil Johnson verkar ha?
Oj nu blev det rörigt. Tankarna slår får kant till kant. Imorgon ska jag skriva om mina tankar om en starkare och lyckligare Jag. Låter pretto, men är nog rätt bra.

1 kommentar:

Josefine sa...

Skönt att höra att det känns bättre! Pretto är kul. Ska bli kul att läsa dig nu! (även när du inte är pretto alltså). haha... semestern.. det låter ungefär som min familj. vi firade juldagen genom att en syster blev assur och sedan surade genom resten av tiden jag var hemma. underbart. det hjälper tydligen inte att bli vuxen.