fredag 23 januari 2009

vecka 18

Fredagar är dagen i veckan då jag räknar att jag går in i ny vecka. Idag vandrar jag sådeles in i vecka 18. Men på måndag ska jag på Ultraljud och jag är rätt övertygad om att de kommer sätta mitt förlossingsdatum till långt in i Juli. Inte kring midsommar som jag först fick som svar. Min menscykel är längre än gränsen mellan Canada och USA och magen mini, så jag misstänker att jag har ett bra tag kvar innan man får skåda hjässan på mitt barn komma ut i världen.

(Kan de flytta tillbaka veckorna sådär? Om det verkligen hade jättefel? Man kanske inte får det? Utan istället låter de mig ' gå över tiden' ordentligt?)

1 kommentar:

Anonym sa...

Om beräknad förlossningsdag flyttas mycket så kan de erbjuda ett extra ultraljud för att se att det verkligen stämmer. Hände oss när datumet blev flyttat 12 dagar framåt.