söndag 25 januari 2009

Dröm

När man blir gravid 'ska man' börja drömma en massa konstigt om bebisar (har jag läst i en bok jag ibland vill slänga ut genom fönstret för att den förstärker de klassiska könsrollerna och säger att alla gravida kvinnor får cravings & blir bitchar och alla pappor blir vettskrämda det kommandet faderskapet). Det har inte hänt mig ännu, men inatt drömde jag att jag gick på Ultraljudet själv i hemlighet. Kvinnan som gjorde det sa att hon inte kunde vara säker men hon misstänkte att det kunde vara en pojke. Sen var jag tvungen att gå på Ultraljud en gång till med J, och låtsas som om det var första gången. Och denna kvinnan sa samma sak. Hon trodde det var en pojke, men hon vad inte säker.

Vi ska inte ta reda på könet på barnet. Jag blir lika glad åt båda. Jag vill bara ett friskt och glatt barn. Allt annat är oväsentligt.

Men klart jag har tänkt. Och J har funderat han med. Jag trodde länge att det var en flicka. Han trodde pojke. Nu vet jag inte längre. Men det ska bli spännade att få veta i sommar när hon eller han tittar ut.

Inga kommentarer: