fredag 16 januari 2009

Saker som irriterar

Det irriterar mig att det står i många böcker, bloggar och tidningar att man som gravid (eller som modemedveten för den delen) ska rota i pojkvännens garderob för att fynda storskjortor och andra stora och sköna plagg. Varför? Jo, därför att alla utgår från 1) att man har pojkvän (jag kan vara singel, eller ha flickvän) 2) att den ev pojkvän man har är en stor stark karl. Min älskade J är inte stor (eller jättestark för den delen). Jag fick knappt på mig hans kläder innan jag blev på smällen och kommer defenitiv inte i dem nu. Får mig att känna mig som ett jättemonster alt att jag har en pygmepojkvän. Inget utav dessa stämmer ju.

1 kommentar:

Josefine sa...

Ja, det är extremt löjligt med så många fördomar om både kropp och sexualitet. Jag tycker även att det är übertöntigt när någon ska köpa en skjorta som "ser ut att komma från din pojkväns garderob". eh. det gör den ju uppenbarligen inte om det är MAN SJÄLV som köper den. det är ju tämligen vanligt att pojkvaskrarna är smalare än tjejerna. smala höfter, tunna ben osv.