söndag 11 januari 2009

Söndag

Igår fick jag en släng av illamående igen. Jag kändes på mig att jag inte skulle slippa undan helt riktigt ännu. Jag måste vara jättenoga med att äta ordentligt och ofta, annars blir jag helt sänkt och illamående.

Jag är nu i vecka 16, känner mig fortfarande inte så 'gravid' på magen, men antar att det är olika för alla. När jag tittar på min kropp utan kläder syns fortfarande ingen 'kula', men det börjar likna en mer och mer. Grejen med mamma-kläder är att de framhäver magen, även om man inte har så mycket mage, så man ser mer gravid ut än man är. Det är ifs ganska mysigt, eftersom jag vill ha den där fina kulan/magen.

Jag fick en blödning till i USA, när jag skulle sova över hos min kusin, som själv har en 3 åring och en 4 månaders. Hon var grym. Jag kom ut skärrad från toaletten och berättade att jag blödde lite så sa hon bara med myndig röst: "Don't freak out. This happends to so many girls. It happend to me. It's nothing to worry about. Don't freak out." Och det gjorde jag faktiskt inte. Ångesten la sig och snart tänkte jag inte ens på det.

Om två veckor ska vi på ultraljud. Ska bli kul. Eller spännande. Och skönt. Vill lixom ha en bekräftelse på att det ligger en liten bebis därinne. Allt är fortfarande så abstrakt och märkligt.

Inga kommentarer: