onsdag 12 november 2008

Sett det lilla hjärtat picka!

Igår var jag och J hos gynekologen och jag fick se det lilla livets hjärta picka!!! Hur coolt som helst! Det var en skön bekräftelse på att jag fortfarande är gravid, efter oron med blödningarna. Däremot trodde jag att jag var 8:de veckan, men det visade sig att jag är 6v+6 dagar, dvs 7:de veckan. Nu har jag nog bestämt mig för att hålla det hemligt i 2 veckor till och berätta för familjen när vi ses på middag alla tillsammans. Än så länge vet bara en av mina vänner samt en tjej på jobbet (som oxå är gravid). Kanske berättar jag för ett par vänner till innan familjen, men helst vill jag att familjen ska få veta först. Vi får se. Det är inget kul att hålla det hemligt det inför människor man är nära och träffar under den 'hemliga perioden'. Nej, ursh, men skulle ha berättat för alla på en gång, men så enkelt är det ju inte...

Igår var en bra morgon, men illamåendet blev värre under dagen och tröttheten, som varit frånvarande några dagar, kom tillbaka på efm. Idag är illamåendet tillbaka med full styrka. Jag älskar att vara gravid, men varför kommer det så mycket jobbiga saker på köpet??

Inga kommentarer: