måndag 1 december 2008

Besök nr 1

Idag kl 14 ska jag och J vara hos barnmorskan på vårt första besök. Ska bli lite spännande.

Efter lördagens ångesttrista timmar i sängen mådde jag bättre igår. Jag var med en av mina bästa vänner och köpte byxor till henne och det var skönt. Skönt att komma ut, skönt att inte tänka på illamående och annat för några timmar. Jag köpte mig en handväska från Monki och en sjal från HM. Några andra typer av kläder känns dumt att köpa nu. Jag vet inte hur min kropp kommer se ut om 2 månader. Jag vet att jag kommer vara tvungen att köpa några plagg anpassade för en större mage, men förhoppningsvis kan jag bära en del av mina gamla kläder oxå. Ett problem med det är att jag i princip bara har tajta kläder med hög midja, eftersom jag klätt mig så i 3-4 år nu. Och hög midja är inget för den gravida, då den midja man en gånga hade försvinner och innan dess är magen lika känslig som ens humör. Trycker man på bara det minsta så brister det.


Idag måndag mår jag ok. Jag tog en tablett igår kväll och hoppas ju såklart slippa ta en ny på förmiddagen, men utesluter inget. Jag kan inte må som jag gör och föra ett normalt liv, än mindre gå på besök hos barnmorskan. Nej, jag får gå på tabletterna så länge det behövs.

Jag är nu i veckan 10 (9+3 enligt den nyaste beräkningen) vilket ger mig hopp. Om två veckor kan det vara över. Det är inte säkert, men det är det enda som får mig att orka just nu, så jag har bestämt att det ska vara över i v 12. Sen får vi se hur det går med det.

Inga kommentarer: