torsdag 4 december 2008

Dagens dilemman

Inatt drömde jag att jag fick mensliknande blödningar. Jag blev jätterädd och vaknade med drömmen surrandes i huvudet. Men trots detta känner jag inte direkt oro. Får man säga så? Får man erkänna att man inte tror att något dåligt kommer att hända? Nej, egentligen inte. För då straffas man genom att något dåligt händer. Eller är jag bara löjligt vidskeplig och fånig? Förmodligen.

Försökte mig på ett par vanliga byxor nu på morgonen. Visst passar det, men allt som trycker det minsta någonstans på min mage är så ofantligt jobbet att jag efter bara 5 min var tvungen att slita av dem och glida ner i ett par tajts. Bara en vecka och en dag kvar tills jag åker på solsemester på ett kryssningsfartyg en vecka och sen en vecka och hälsa på släkt i Florida. Fy fan va skönt det ska bli, hoppas bara att illamåendet är bättre då och att jag inte känner mig så svullen... Jag kommer inte känns mig direkt sexig i bikini som det ser ut just nu....

Ikväll ska jag träffa ett par gamla kollegor på ett glas vin. Ja, det vet ju såklart inte om att jag är gravid. Inget vin för mig. En Coca-cola light tack (ja vet, livsfarligt!). Hoppas jag kommer ha ork, för kvällarna är ju mest en långsträcka mot sängen nu för tiden och nu ska jag bort både Torsdag och Fredag kväll...

Oro, Svullenhet, Trötthet. Mina största fienden just nu.

Inga kommentarer: